سنسور ترمزABSجیلی شاسی بلندX7

khanzadeh29 khanzadeh29 khanzadeh29 · 1400/9/30 13:48 · خواندن 3 دقیقه

این سیستم در واقع مانع از قفل ماندن چرخ ها پس از ترمزگیری می شود.یک سیستم ترمز پیشرفته است .به راننده این امکان را می دهد که در عین فشار شدید پدال ترمز,کنترل خودرو را به راحتی در دست داشته باشد.خطری که همواره در رانندگی احساس می شود,قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگیری های شدید و همچنین در شرایط لغزندگی جاده می باشد.

در این زمان ها عموما چرخ ها قفل شده . روی سطح جاده کشیده می شوند .در حقیق مسافت ترمز بیش از پیش می بود.اتفاق معمول در این مواقع,منحرف شدن خودرو از مسیر حرکت و بالا رفتن خطر تصادف ها بود.

سنسورترمزABSجیلی شاسی بلندx7,این خطر را تقریبا به صفر رسانده است. که اثر مشابه به ترمز گرفتن تناوبی بر روی پوسته ترمزگیری در جاده های لغزنده و ترمز گیری های شدید و ناگهانی می گذارد.

این سیستم از قفل ماندن چرخ های خودرو هنگام ترمز گیری.جلوگیری نموده و بدین طریق موجب می شود. اتومبیل در زمان ترمزگیری از حالت پایدار خارج نگردد.سیستم ضدقفل با کنترل فشار هیدرولیک ترمز و قطع و وصل نمودن آن موجب ارتباط و یا قطع ارتباط میان لنت ترمز و دیسک به طور پیوسته شده تا از بلوکه یا قفل شدن آن جلوگیری کند.

سنسور ترمزABS جیلی شاسی بلندX7 امروزه در بیشتر خودرو های تولیدی در جهان دیده می شود و در بسیاری از کشور ها از شرایط اصلی تست های تصادف جاده ای است.که خودرو ها باید از آن برخوردار باشند.این سیستم به ایمنی بیشتر راننده و سرنشینان و کاهش تصادفات جاده کمک شایانی می کند.هر چند که نمی توانتاثیر آن را صددرصد دانست.

اجزای سیسام ترمزABS

.سنسور های سرعت,

سنسورترمز ABSاطلاعات را از طریق حسگر های سرعت دریافت می کند.حسگر ها دائما دور چرخ ها و سرعت حرکت آن ها را بررسی کرده و در مواقع کاهش سرعت اطلاعات لازم را به واحد پردازش سیستم ارسال می کنند.

2.کنترل کننده,

تنظیم عملکرد سوپاپ ها و پمپ ها که با تجزیه اطلاعات دریافتی از حسگر ها ممکن می شود.به عهده بخش کنترل کنندهABS است.بخش کنترل کننده سیستم به دو قسمت تقسیم می شود

1.واحد کنترل الکترونیکی

2.واحد کنترل هیدرولیکی

3.سوپاپ ها یا الکتروموتور پمپ ها,

سیستم ترمز خودرو لوله های موسوم به لوله ترمز یا کانال های ترمز دارد.که برای هر چرخ به صورت مجزا تعبیه می شود.درون این لوله ها,سوپاپ هایی مربوط یه ترمزABS قرار دارد.

4.پمپ یا شیر برقی,

نقش بازگرداننده نیرویی که توسط سوپاپ کاهش یافته را دارد.سوپاپ ها هریک به طریقی فشار را کم می کنند پمپ مجدد این فشار از دسته رفته را به سیستم باز می گرداند.اساس کار آن ها الکترومغناطیس است.میدان الکترومغناطیس لازم برای کار آن ها نیز با عبور جریان برق از سیم لوله های اطرافشان ایجاد می شود.

5.اکولوماتورها,

محل ذخیره روغن مازاد تحت فشار ترمز,به کنترل فشار آن کمک می کند.این روغن هیدرولیکی در مرحله پایانی فعالیتABSتوسط پمپ ها به سیلندر اصلی بازگردانده می شود.

6.تقسیم دینامیکی عقب

زمانی که ترمزگیری شدید و ناگهانی صورت می گیرد .وزن خودرو ناخواسته به سمت جلو سنگینی می کند.قدرت ترمزگیری چرخ های عقب را کمتر و درنتیچه احتمال انحراف شدید خودرو را بیشتر می کند.و سیستم دینامیکی , از سوپاپ های ورودی و خروجی ABS کمک گرفته و فشار ترمزگیری چرخ های عقب را با چرخ های جلو متناسب می سازد.

برای تهیه لوازم جیلی به سایت پکن پارت مراجعه نمایید.